Carpe diem

Alloj alla glada!

Och alla som inte är glada också ;)


Det är nu sommar här i Stockholm. 25 grader varmt och Häggen blommar, det är mitt recept på sommarglädje! Idag har jag och Erik hälsat på hans mormor och senare åkte jag för att ge blod. Men icke fick jag det för jag hade lite ont i halsen imorse. Hårda regler men det måste det ju vara! Synd! Men de sa att blod behövs så jag behöver bara återkomma när jag känner mig helt frisk :D (seriöst man blir ju glad av att kunna hjälpa till;)

Den här veckan kämpar jag med att skriva ansökan till konstkursen som jag vill gå i höst och med en brandövning med jobbet ska jag på imorgon. Det ska bli spännande att lära sig om brandsäkerhet :)
Jag ska även rita en present som jag lovade göra förra året :$ Det är jättekul att få rita något speciellt till någon, särskilt något så speciellt som dennes eget barn;)
Annars solbadar jag och njuter av värmen tillsammans med Erik och lilla hunden Teddy^^ Han är alldeles sprallig i sommarvädret! Katten Fanny låg bara i hammocken och göttade sig :) och katten Flipper låg i busken och trodde han inte syntes :)

Just nu äter jag. Durum matvete blandat med linser och majs och bönor. Mums!

Annars är allt bra nu måste jag konstatera. Även om senaste tiden varit knagglig. Jobbigt att jobba natt, hemlängtan och framtidsoro har spökat. Främst längtar man efter vännerna i Dalarna och längtar efter att få börja studera men är osäker på vad.
Men! Som min goda vän ifrån Stockholm gör just nu så ska man LEVA I NUET! När det känns jobbigt och man oroar sig för framtiden så ska man ta en dag i taget, se till de små godbitarna och njuta av livet just nu :)
Så därför har jag köpt lite choklad och ska njuta framför något kul program ikväll. Tyvärr är en stor nackdel att jag inte är hos Erik just nu men som sagt: när det känns lite jobbigt sådär så ska man göra något litet som gör en glad.
Choklad har den effekten på mig:) och tomater;)


Det var allt för idag!
Ha det så gött och njut av värmen ni som kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0