Det är aldrig lätt

Hemtentan blev inlämnad! Och jag är stolt över hur jag kämpade trots bristen på tid ;)

Jag vet att jag kunde ha börjat tidigare och jag svär att göra det till nästa gång. Vilket jag gjort iofs för vi har tenta nästa vecka och jag har redan börjat plugga :D

Etik inom omvårdnad. Det är ett tufft ämne. Men vi ska tydligen veta att omvårdnad gått från att ha konsekvensetik till att ha relationsetik. Det handlar mycket om kommunikation, värderingar och reflektioner. Men jag ska inte tråka ut er mer med deeet :)


Kan inte ens börja förklara hur jag känner mig just nu. Snart ska jag åka till mitt ex som fyller år. GRATTIS!! :)
Och jag har inte haft kontakt alls med hans vänner eller familj sedan vi gjorde slut. Jo bara med hans syster som snällt nog undrade hur jag mådde :)

Det känns konstigt att jag ska dyka upp efter en och en halv månad. Men jag vill fira deras vän och son, är det fel av mig?
Jag känner hur mina paranoida känslor kryper in under skinnet men det har inte varit så lätt den här tiden. Dels för att jag mått så dåligt och saknat honom. Dels för att alla förutom hans syster liksom tog avstånd. Det är lojalitet och kärlek till Erik, har jag kommit fram till.
Men... två av hans vänner tog bort mig från facebook och en svarade inte på ett grattis-sms...
Var det så lätt att peta bort mig?
Och vad trodde de? Att jag aldrig skulle höra av mig igen? Aldrig bli kompis med honom?
Verkade jag som den typen?

Känns liksom de ser mig som någon jag inte är.
Det är bara nerver antar jag. Det var som sagt länge sen vi sågs.
Och jag kommer ju för Eriks skull inte deras!
Särskilt inte om de inte vill veta av mig. Då får jag väl strunta i dem tillbaka. Även om det blir svårt för jag gillar dem:(

Ajajaj... det är inte lätt. Det är aldrig lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0