Framåt marsch!

Okej, jag kan inte fortsätta sitta och älta i gammalt. För det hjälper inte någon! Minst av allt mig eftersom det är något jag kallar självplågeri att hålla på som jag gör.
Och det måtte ju driva mina vänner till vansinne eftersom jag faktiskt själv väljer att må dåligt genom att hålla på såhär!!!

Nä nu är det dags att försöka se framåt istället.

Jag längtar efter mina dalavänner och att gå på Lillasyster! Jag längtar efter att åka till umeå med stockholmsvänner och jag längtar varje dag till varje ny föreläsning på skolan och efter seminariegruppen och pubkväll :)

Just nu har vi har vi kommunikation inom vården på schemat. Det är så lustigt att vi kan kommunicera fritt och inte tänka på allt som är underlag för kommunikationen. Vilket språk vi talar, vilka ord vi väljer, hur vi använder blicken och leendet och hur många tankar om motpartens bakgrund som cirkulerar i ens huvud utan att man ens märker det!
Om jag inte sagt det förr så säger jag det nu, ALLT med den här utbildningen är så HIMLA INTRESSANT!

Jag har min akvarellkurs också som lagt sig varmt om hjärtat. Att måla är så frigörande och lekfullt^^ Jag älskar det! Att leka med färg är mitt nya favoritintresse ;P

Det finns även jättemånga intressanta djur- och kulturdokumentärer på tv och jag kan se gamla klipp av Eddie Izzard och Top Gear på youtube.
Livet är ju bra underbart egentligen!
Måste fatta det;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0