Planer

Okej så min kära Erik accepterar inte att jag hoppar av sjuksköterskeprogrammet:P Han anser att det vore en förlust för vården xD
Jag själv känner att efter lite vila så kan jag åter se de goda sidorna av yrket: intressanta arbetsuppgifter, mycket kunskap som är bra även i vardag, insikt i vårdsystemet, oftast härliga arbetskamrater ;)
Det är väl praktiken jag har just nu som räddat situationen eftersom alla där är så grymma och så klipska, jag vill bli så liksom;)

Det är tufft ibland det säger alla. Ibland hatar man verkligen det man håller på med och tycker det står en upp i halsen. Men sen lugnar stormen ner sig och man ser solstrålarna lysa fram.

Jaja nog med metaforer:P

Nu är det snart sommar och jag ska flytta hem till kära Dalarna och kära föräldrarna :) jag hoppas både för min skull och deras att vi inte går varandra på nerverna xD
Vi bits :O

Nejdå men det är gryyymt jobbigt när man bor under samma tak liksom.

Jag ska försöka vila mig i sommar, så ingen franskakurs tyvärr. Däremot ska jag jobba inom hemtjänsten vilket ska bli grymt för då får jag köra lite bil haha xD (jämför med i Stockholm där jag kör bil så sällan jag bara kan. Varför? Stockholm! Kollektivtrafiken där är awesom jämfört med Dalarna och tro det eller ej men folk kör mer galet där än i Dalom. Dessutom fanns det ett trafiklyse där jag körde upp :S Pinsamt? Ja:()

Just nu sitter jag i Dalarna. Igår träffade jag mina underbarisar Anna och Fia, först Anna som fick se lammisarna (11 stycken i år;) och sedan bakade vi en grym morotskaka! Saffran i glacyren var grymt! Tack Emma!
Sedan åkte vi med en stor bit kaka till Fia som fick smaka och höll med om grymheten, det gjorde även övriga i familjen fia;)

Senare på kvällen skickade jag iväg en beställning till läkartid. Det är så att jag de senaste månaderna mått illa och haft yrsel, nu har det övergått i febersymptom, avdomningar i kroppen, blackouts och diverse. Lite creepy så jag kände det var värt att kolla upp. Jag blir sur om de säger att det är stress för jag har verkligen försökt ta det lugnt!

Lite stressande är det väl att jag har fem olika alternativ för hösten:
1. Flytta över utbildningen till distans och bo hemma i Dalarna och låna lägenhet om det är praktik.
2. Byt till Högskolan Dalarna och se om jag kan få betygen till godo.
3. Gå konstutbildningen jag skulle gått om jag inte kommit in på Karolinska och ta ett terminsuppehåll därifrån
4. Se om jag har undersköterskekompetens och arbeta som det ett tag för att vila från plugget
5. Byt utbildning helt och hållet till typ bilmekaniker:P

Det sista är min lilla töntiga hjärna som tycker jag ska bli allt som finns att bli här i världen:P


Men iaf, hoppas det är en infektion eller nåt som går bort med lite antibiotika;)
Jag måste nog sluta skriva nu så jag inte får slut på bokstäver:O Tjingeling!


EDIT: Kom på sjätte alternativet till i höst vilket är att fortsätta på karolinska och bo i Stockholm;) Men jag ska byta lägenhet till något lite längre från stan (och lite närmare Erik och skolan;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0